Cara Borong Barang Murah..

Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong



Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong. Ekonomi Negara yang tidak menentu sekarang ini dengan kejatuhan mata wang yang semakin merundum memberi kesan pada Negara berbanding negara jiran-jira kita. Ia pastinya memberi kesan pada bisnes yang dijalankan samada bisnes online atau offline, terutama pada pemborong..





Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong


Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong



Kenapa member kesan pada pemborong ? Sudah semestinya mereka lah yang berurusan dalam eksport dan import barang-barang keperluan kita dari luar negara dan menjadi supplier pada perniaga-perniaga tempatan..

Dan..

Ringgitjatuh memang memberi kesan pada pemborong. Produk yang mereka import seperti pakaian, perkakas rumah, alatan elektronik, alatan kereta, alatan pendidikan dan alatan kecantikan. Anggaran dalam 80 peratus produk tersebut datangnya dari negara China..



Sangat terkesan pada pemborong bila mata wang jatuh berbanding negara tertentu, kos hendak memborong sudah semestinya meningkat naik. Akibatnya kualiti barang semakin berkurang sebab kurangnya permintaan di pasaran..

Kesan Pada Perniaga Ringgit Jatuh

Pemborong yang biasanya import barang dari eropah lagi-lagi la tersentak dengan kejatuhan ringgit ini. Beza mata wang dollar dengan ringgit sangat jauh, setakat entry ini ditulis, beza 4 ringgit Malaysia untuk satu dolar..
Kesannya urusan import yang berjalan lancar sebelum ini menjadi semakin perlahan semenjak ringgit jatuh..


Akibatnya ada segelintir perniaga terpaksa gulung tikar sejak ekonomi terjejas sekaligus memberi kesan pada mereka. Anda boleh perhatikan contoh perniaga di sekitar anda. Ada yang gulung tikar, kan..

Kesan Pada Perniaga Ringgit Jatuh

Kesan Positif Kejatuhan Ringgit

Walaupun terjejesnya ekonomi negara, di sebaliknya ada jugak kesan positif jatuhnya ringgit terutama pada rakyat. Ramai yang sedar pentingnya pengurusan wang, wang keluar masuk di ambil kira..


Buktinya, dengan ekonomi semakin mencengkam. Rakyat semakin sedar untuk mencari pendapatan sampingan dengan menyertai bidang usahawan atau perniagaan. Serba sedikit dapat menampung ekonomi keluarga..


Dengan terjejasnya sumber pendapatan pada pemborong, dengan susutnya mata wang. Perniagaan borong  tetap menjadi pilihan masa kini oleh rakyat. Ini buktinya perniagaan tersebut masih menguntungkan..


Terima kasih membaca artikel Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong..


0 Komentar untuk "Ringgit Jatuh Memberi Kesan Pada Pemborong"

Back To Top